תפוח בכסף ודבש • הוויכוח העוקצני בין אריאל לברושי

    איתי גדסי No Comments on תפוח בכסף ודבש • הוויכוח העוקצני בין אריאל לברושי

    הורדת מחירי התפוחים תטיב עם רשתות השיווק בלבד, או גם עם החקלאים | הוויכוח בין שר החקלאות, לח"כ איתן ברושי לקראת ראש השנה

    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, בתגובה ליוזמת שר החקלאות להורדת מחירי התפוחים: יוזמתו של שר החקלאות בנוגע למחירי התפוחים בתקופת החגים היא יוזמה פופוליסטית המיטיבה עם רשתות השיווק וכזו שתפגע בחקלאים לטווח הארוך.

    "מגדלי התפוחים בישראל מספקים לשוק הישראלי, בשנה רגילה, כ-90% מהתוצרת לכל אורך השנה. השאר מיובא בהתאם לדרישות השוק וליכולת האספקה של המגדלים המקומיים.

    עוד אמר ברושי: תפוח הנקטף בחודשי הקטיף, בחודשים אוגוסט-נובמבר, יכול לשהות בקירור ולהימכר בשוק כ-12 חודשים לערך. כלומר, גם בחודשי החורף למגדלים המקומיים יש יכולת אספקה של תפוחים באיכות גבוהה. המגדל המקומי מוכר את תוצרתו במחיר של 4-6 ₪ לק"ג. רשתות השיווק הן אלו שלאורך כל השנה מרוויחות מאות אחוזים על גבו של הצרכן הישראלי, כאשר הן מוכרות את אותו התפוח במחיר של 12-15 ₪ לק"ג.

    ברושי טוען כי רק הרשתות ירוויחו: הודעתו של שר החקלאות כי, רשתות השיווק אשר יורידו את מחירי התפוחים כעת וייהנו ממכסות יבוא פטורות ממכס החל מה-1.1.19, היא המשך מדיניות הממשלה המאיימת על המגדלים ועל החקלאות כולה.

    לסיום אומר ברושי: כדי להוריד את יוקר המחייה יש להילחם ולמגר את תופעת פערי התיווך- בזה הממשלה נכשלה עד עכשיו. יש להילחם באלו שעושים רווח של מאות אחוזים על גבו של הציבור לכל אורך השנה, ולא בחקלאים אשר מתמודדים עם קשיים יומיומיים בתחומי המים, העובדים הזרים, הייבוא הפרוע ועוד.

    שר החקלאות אורי אריאל מהגיב לח"כ איתן ברושי: "לח"כ איתן ברושי אין תקנה. המהלך נעשה בתאום מלא עד הסוף עם אנשי המקצוע במשרד החקלאות, מועצת הצמחים ועם החקלאים עצמם. ערב ראש השנה אני בוחר סולח לו".



    0 תגובות